vrijdag 3 mei 2013

En alweer een stralende dag

Iedere ochtend word ik gewekt door de zonnestralen en fluitende vogeltjes.
Verder hoor je helemaal niks dus ik denk steeds dat het zondag is hahaha.
Vanochtend zijn we eerst het bos in geweest om bomen te zagen en van takken de ontdoen.Eigenlijk is het daar al te laat voor omdat de sapstroom al goed op gang is maar ja, we hebben toch nog hout nodig voor de winter. Lekker versgetapt berkensap gedronken en op de terugweg zagen we een hert/ree op nog geen 10 meter afstand!
Wat zijn ze eigenlijk groot!

Net lekker knäckebröd genuttigd, geen vergelijk met de Wasa uit Nederland.Vanmiddag maar een groot pak voorraad halen. Zelfs de kaas vind ik heerlijk hier!
Ik hield mijn hart al vast want ik las niks anders dan dat iedereen de kaas zo vies vind en de nederlandse kaas mist.
Nou, ik ben een enorme kaaseter en deze kaas lijkt erg op een lekker zacht Port Salut, luxe dus :)

Zometeen weer verder met zaaien, de eerste grote groentebak vullen met compost uit het bos en verder timmeren aan de 2e bak.De randen kunnen er af gehaald worden en ik kan er plastic over spannen.

                                         Hier het eerste kleine bakje waar de zaailingen in staan.

                          Tyler's creatie: een zelf ontworpen slabak. Gevuld met boscompost.
Jay wilde een bosrit maken maar dat vind ik nog niet zo'n strak plan. Hij mocht even een rondje stappen in de paddock ;-)
'
 
O ja, en de telefoon doet het dus we zijn weer bereikbaar!

1 opmerking: