zaterdag 18 mei 2013

bakken vullen!

Na een grote staande bak van 2 meter, een kleinere met potten en tig losse potjes met zaaigoed is Barry begonnen an nog 2 grote grondbakken van 3 bij 1 meter en 2 kleinere bakken voor de kinderen.
We hebben inmiddels aql tig plantjes in de grond staan en als alles voorspoedig groeit hebben we genoeg groente tot het volgende groeiseizoen.

In deze bak staat nu:
bonen, reuzepompoen ( gaat er straks uit) , tomaat ( gaat in een kas) pluksla,raketsla,wortelen,spinazie, spitskool, watermeloen,augurk, brocolli,rucola en spruitjes
 Deze is vandaag gevuld met 36 ui, 12 snijbiet, 12 venkel, 32 rode kool,27 rode biet,36 bloemkool,34 sla en een vak lepelblad. Dat wordt invriezen hoop ik!!

Tyler heeft zijn bak gevuld met sla, spitskool, uitjes,rode kool, tomaat. Hij is er harstikke druk mee!
Jay heeft ook een bak met alleen maar wortel hahaha.
 De bloesem komt eindelijk aan de appelbomen. Dat ze ons maar veel appels mogen brengen en ik de kelder kan vullen met potten appelmoes :)
Naast alle grote bakken heb ik ook bloembakken gevuld met spinazie,diverse soorten sla en rucola.
Handig want dan bak je wat broodjes, zet een bak sla op tafel, eitjes van onze kipjes erbij et voila: broodje gezond :)

De kruidenwandeltuin vordert ook gestaag, diverse planten hebben een plekje gekregen, paadjes zijn uitgezet en naambordjes van stukjes boomstam zijn gemaakt. Nu alleen mijn brander nog vinden zodat ik de namen erin kan branden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten