vrijdag 8 maart 2013

zoals beloofd: prietpraat!

Mijn bijdehandje van 8 (Tyler)vraagt: Mam, in films zie je wel vaker een man op een vrouw liggen he?
 Ik denk: shit, daar komt het...
 Zegt hij heel droog: wat ik me nou afvraag he? Waarom ligt de vrouw nooit bovenop????

Tyler (9)tegen Jay: weet je nog toen jij klein was en je nog in je bench zat?

Volgens mij hebben we onze jongens duidelijk het belang bijgebracht van respect voor al wat leeft .Zelfs al slacht je op een gegeven moment dieren ivm teveel mannelijke exemplaren, dan nog: op een nette manier en zo doeltreffend mogelijk ermee omgaan zoals de vacht prepareren, zo min mogelijk verloren laten gaan.
 Jay (5)heeft dit duidelijk begrepen!
 Hij zit naast me op de bank en zegt: mam, als jij dood bent en je hebt je haar nog, dan maak ik er een vachtje van :D
 Uh...dank je wel schat...

Jay (5) begint in bed ineens hysterisch te huilen! Ik ren naar boven om te kijken wat er is, zegt hij: Ik wil niet volwassen worden!!!
-Waarom dan niet?
-Als ik volwassen word dan word ik opa en ga ik doooohooooood :(

Tyler voor zijn 4e verjaardag, intens verdrietig, hij wil NIET naar de grote school!Want dan ziet hij ons nooit meer...
 Na lang praten kom ik er eindelijk achter waarom niet: hij ziet zijn vriendjes van de peuterspeelzaal vertrekken als ze 4 worden en hij ziet ze nooit meer terug dus in zijn beleving wordt je weggehaald als je 4 bent...Heel logisch gedacht eigenlijk...

Jay (5) ligt bij mij in bed en zegt: mam, ik heb 5 windjes gelaten :)
-oooo jij kleine stinkerd!
-Is niet erg hoor mam, ze zitten nog in mijn onderbroek...

1 opmerking: