maandag 22 april 2013

Weer ff in Nederland

Voor de laatste loodjes en zo voelt het ook!
Thea ,Tyler en ik zijn weer spullen naar Zweden gaan brengen en het was wederom waanzinnig....
Ondanks dat we 90 km. per uur reden waren we na 12 uurtjes in Urshult waar ik nog even stopte om te tanken. De pomp in een dorp etvoor accepteerde mijn maestrokaart niet en joepie...deze dus ook niet!
Na een hoop handen en voeten navragen besloot ik om iemand aan te schieten die voor mij kon betalen en ik cash terugbetaalde.
Toen naar Tingsryd om de tank verder te vullen.Beetje frustrerend als je bijna thuis bent!
Thuis aangekomen bleek er geen stroom te zijn...ik scheur weer naar de buurman,had hij het uitgeschakeld omdat ie de meterstanden had genoteerd :)
Kippen op stal gebracht, zegt Thea: hee kijk nou, een slang....gruwel de gruwel! Ik zie liever een krokodil dan een slangetje :) Dit bleek later een hazelworm te zijn die op een slang lijkt. Waarschijnlijk eten de kippen hem op als hij daar blijft wonen...
En dit zie ik dan vanuit mijn keuken. Niks mooier dan scharrelende kippen :)
 
Omdat het de eerste avond nog koud was hebben we een haardvuurtje gemaakt en het luchtbed in de huiskamer gelegd. Slaapt prima , een knappend haardvuurtje.
 
Zaterdag de dag begonnen met een boswandelingetjes, spullen uitpakken, inruimen, ontbijten en het voorzaaien van mijn groentes en kruiden.
In de keuken, schaduw, was het 12 graden en aan de zuidkant, woonkamer, dik in de 20!
Thea was al verbrand, kun je nagaan!
 
Ty stond te popelen om mij te laten zien waar een elandenspoor was,ik had al drollen op ons erf gezien maar 10 meter het bos in struikelde je over de sporen,mesthopen en aangevreten berken :) Geen twijfel over mogelijk, het stikt van de elanden!
We gaan maar eens een nachtje bivakkeren op een uitkijkpost. Moet heel raar lopen willen wij geen eland zien binnen 50 meter van ons huis :) 
 
's Middags weer even naar Tingsryd, eten bij Tony en ff op internet. Mijn breedbandverbinding en telefoon was keurig aangesloten op 19 april, zoals beloofd, alleen hadden ze het wachtwoord per post gestuurd en tja, die was nog niet bezorgd :)
Maar in ieder geval heb ik het bewijs geleverd dat je zonder persoonsnummer en op afstand prima zaken kunt regelen :)
Ik besef heel goed dat dit niet altijd het geval zal zijn maar tot dusver, niks dan lof ;-)
 
Na het eten nog even naar de ICA, wauw, hier kun je koffiebonen naar keuze nemen, en vers malen, I like!
 
Zondag zouden we vroeg terug naar Nederland rijden maar we hadden geen zin....Je went heel snel aan alleen : twiet twiet twiet om je heen, aan een ochtendwandeling in de natuur zonder iemand tegen te komen, het waanzinnige uitzicht...
Dus we gingen toch nog ff lekker naar buiten, kipjes voeren ( die zijn nog in Zweden en al gesettled, worden verzorgd door eengezellig  belgisch koppel uit het dorp), eitje bakken, tot de ontdekking komen dat er bijna geen waterdruk meer is. Verhuurder gebeld: o ja, je moet dan op het knopje drukken want de stroom is eraf geweest :) Ok, dit had ook op vrijdag al gekund hahaha. Maar we weten nu hoe vaak je kunt douchen ed op 1 tank!
Het water komt trouwens uit onze eigen bron en is heerlijk ijskoud!
 
Filmpjes van het voorste weiland, deze is helemaal omgespit door zwijnen. Mooi groot, misschien een idee om als hooiland te dienen.
 
 
 
De andere 2 weilanden , stuk wat voor kampeerders klaargemaakt kan worden,schuur en stuk van de tuin.Let niet op de apengeluiden, Tyler ging ff helemaal los :)
 
                                                               De eerste vuurplek:
 
                                                                  Mooie uitkijkpost
 
Groentes voorzaaien
Struikelen over de sporen!


Een elandenontmoetingsplaats. Veel elanden en hertensporen en mest.
 
Meer tegenover de pizzeria in Urshult
 
 
Maar ja, je kunt blijven rekken maar we moesten toch echt terug...Zweden en denemarken reed heerlijk en toen kwamen we bij Hamburg 3x in de file waarvan de laatste keer anderhalf uur stilstaan/langzaam rijden.
Doodmoe kwamen we tegen kwart over twaalf vannacht aan.
 
Nu de laatste dagen nog even flink doorbeulen om alles klaar te krijgen en dan kunnen we zaterdag eindelijk met zijn allen!!!
 
 

5 opmerkingen:

  1. Dat was het zeker! Weer veel gezien, beleefd en gelachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw geweldig zeg!!!
    Geen zenuwen om Nederland achter te laten om het zo maar te zeggen?
    Lijkt me fantastisch in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, totaal niet, geen enkele twijfel.
    En ik heb echt niet de hele dag een roze bril op, zie ook heus wel dat niet alles fantastisch is maar dat is het nergens.
    We leven al zo lang ermee dat we willen emigreren dat we heel goed weten wat wij willen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super zeg!
      Ik zou het ook zo doen, maar ben bang dat ik dan alleen moet gaan hihi

      Verwijderen