zaterdag 5 juli 2014

Rustig leven?

Mwahhhh heus niet altijd. Ja,  het is hier veel relaxter leven maar soms loopt het ff anders ;)
Ik heb het er niet eerder over gehad maar onze nieuwe start is iets anders gelopen dan  gepland en zijn we in october uit elkaar gegaan.

Ik ben regelmatig naar nederland gereisd om te werken en inmiddels heb ik momenteel vier banen :)
Ik ben heel blij mijn met echte zweedse contract als oproepkracht(persoonlijk assistente) , ik werk als zelfstandige aan een soldeerklus die ik thuisgestuurd kreeg, ik ga vacantiehuisjes onderhouden en in een hele gave handelsbod werken :)
Deze zomer ben ik dus voorzien!

Gisteren was zo'n typische hot naar her dag!
Eerst word ik om 6 uur gewekt door een galloperend paard op het pad...leuk in je pyama naar buiten om ze naar een andere wei te brengen...

Vervolgens wakker liggen tot acht uur en net als wilt opstaan erachter komen dat het kwart voor tien is!
Snelsnel dieren verzorgen,ontbijten en op naar de eerste klus.
Daar aangekomen belt de loodgieter dat hij bijna bij mijn huis is (hij zou het einde van de middag komen!) dus weer terug naar huis.
En dan mag je terugschakelen op zweedse snelheid: monteur zit op zijn ladder te denken hoe het probleem op te lossen...Op mijn vraag hoe lang hij denkt nodig te hebben: vet jag faktisk inte...(geen idee dus)
Na een tijdje rommelen en alles op standje relax besloot hij contact op te nemen met de verhuurder :)
Ik weer schakelen naar nederlandse snelheid en hup,weer naar mijn werk.
Er moest oa gras gemaaid worden (geweldig met hooikoorts!)
Maar daar was mijn grote hulp Tyler! Mijn grote zoon heeft gras gemaaid en Jay hielp mij met de rest <3

Na deze klus naar huis, eten maken,dieren verzorgen en op naar mijn volgende opdracht.
Daarna boodschappies halen en om 19.15 kon ik gaan genieten van een rustig avondje eten maken,dieren verzorgen en nog wat huishoudelijks doen :)

Gewoon een lekker doordeweeks dagje dus :D

Maar geen klagen: we hebben geen spijt en genieten volop van ons leven hier!

Gisteren werd me nog gevraagd of de kinderen overgegaan  waren op school. Daar had ik niet eens bij stilgestaan! Ze gaan gewoon over,krijgen geen rapport, alleen een gesprekje met de juf over hoe het gaat. Kinderen zitten er dus ook gewoon bij en er word alle tijd voor genomen.
Niks geen 10 minuten, heerlijk zweeds dus :)

De kids zijn hier helemaal thuis,Ty baalde zelfs dat ze 10 weken vacantie hebben!
Zegt genoeg dus ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten