zaterdag 31 augustus 2013

en het is nog niet eens Halloween...

Komt er net een auto het pad op, ik schiet snel in een vest....Stappen 2 keurige dames uit: Jehova's. Nadat ik zei dat ik geen interesse had en ze een fijne dag wenste , gingen ze ook zonder problemen weg. Je kunt bij ons achter draaien maar het duurde wat lang voordat ze wegreden.
 
Ineens bedenk ik me dat ik vanochtend 2 hanen geslacht heb, mijn broek onder het bloed zit, de karkassen nog op het grasveld liggen voor de honden en de bebloede bijl in het zicht staat, oeps....Ik denk: o boy, nu gaan ze of nooit meer terug komen of ze komen terug en gaan ons bekeren met de hele groep .
Maar nee, er lag een boomstam op het pad, die hadden ze aan de kant gelegd om langs te kunnen en toen ze langs waren legden ze hem weer terug!

 Zeg nou maar eens dat ze niet beleefd zijn hier!!!
 
Inmiddels ben ik aan de SFI cursus Zweeds, Barry nog niet want hij is nauwelijks thuis....Hij gaat straks de avondcursus volgen.
Het verloopt in een pittig tempo, alles op zijn Zweeds dus na een hele ochtend ben ik gaar! Maar je leert het iig wel een stuk sneller. lezen en schrijven gaat wel aardig maar het spreken vind ik nog echt vreselijk!
Maar we proberen thuis zoveel mogelijk ook in het Zweeds te zeggen zodat het vertrouwder wordt.
Het is wel ontzettend leuk om te leren, kost erg veel tijd maar goed, het is nodig.
 
Ik wil volgende week naar het arbeidsburo om mijn diploma's te laten vertalen en te bespreken hoe en wat qua werk. Ik moet natuurlijk eerst zweeds kennen dus misschien kan ik een tijdje een soort van stage lopen om er in ieder geval in te komen. We shall see.
Met het oog op de aankomende winter, onze financiele strop met Herz, zou ik het wel fijn vinden om even wat meer financiele zekerheid te hebben.
 
Nog ff wat sfeerplaatjes:
 
Het voordeel van in een appelgebied wonen: onbeperkt appels!

Voor Ty kwam een droom uit: hij heeft schietles gehad!
 En Jay ontspant op vrijdag (vrije dag voor hem) Met een picknick, samen met Milkyway :)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten