maandag 19 augustus 2013

Back to school

Het gewone leven gaat beginnen!
De jongens sprongen vanochtend om kwart voor 7 het bed uit, aankleden, boterhammen smeren, gel in het haar en hoppa!
Ik geloof dat ze er zin in hadden :)
Tyler werd om 7.25 opgehaald door de schoolbus , samen met Jay heb ik de dieren verzorgd, geit gemolken en toen Jay naar school gebracht om 8.00.

Ze werden door de juf ontvangen, ze leren de komende 2 weken met behulp van ouders dat ze bij binnenkomst hun tas en jas ophangen en keurig op het bankje gaan zitten zonder geklooi. I like :)
Jay vond het wel een beetje spannend maar vertelde gelijk dat hij alleen nog maar zweeds zou gaan praten! We hadden ook al stiekem opgezocht op de app wat de pot vandaag zou schaffen: spaghetti dus daar had hij wel zin in.
Terwijl hij met zijn klas de dag ging beginnen kreeg ik samen met een andere moeder nog wat extra info in het Engels en een pakket formulieren. Het invullen van allerlei gezondheidsvragen kost me al heel wat tijd omdat ik vrijwel alles nog moet vertalen met behulp van de computer.
Maar dat gaat veranderen want vanaf morgen zit ik 4 ochtenden in de week op cursus Zweeds :)

De directrice vertelde nog dat de internationale klas in Tingsryd maar moeilijk van de grond kwam dus ze heeft net zo lang gezeurd totdat ze een lerares mocht regelen op de eigen school.
Ty krijgt dus gewoon Zweedse les met ongeveer 9 andere buitenlandse kinderen. Daarnaast kan hij muziek, gym en andere vakken gewoon met zijn eigen klas volgen.
Super oplossing dacht ik zo!

Jullie zijn weer bij, ik ga weer aan de studie ;-)
Hej då!

1 opmerking: