maandag 22 juli 2013

Ondeugende Zweden!

 We zijn zo lekker bezig hier dat ik vaak niet de tijd neem om te bloggen maar ff snel een facebook berichtje plaats. Dat gaat dan toch net ff wat sneller.
Maar voor diegenen die ons via de blog volgen, volgt hier de samenvatting :)

Zoals jullie wel weten ben ik een chickenaddict en heb ik onze veestapel uitgebreid met een koppeltje allerschattigste kipjes: Cochin kriel.
Het zijn kleine kippies, rustig, makkelijk tam te maken en zo mooi...en wasverzachterzacht!
Volgend jaar hoop ik hier broedeitjes van te hebben voor eigen uitbreiding en verkoop.

 
 
\

En hier links is ons 6 weken oude bronskalkoen kuiken. Wat zijn die dieren dom.Ik heb er bewust een kippenkuiken bij omdat ze zonder goed voorbeeld, gewoon niet eten of drinken. Het zijn kwetsbare dieren dus ik hoop dat het goed blijft gaan!

In totaal hebben we nu iets van 15 kwartels, goed voor 12 eitjes per dag, 5 hennen ( Jopie is helaas eergisteren overleden), 10 kuikens in diverse leeftijden, 2 cochin krielen en 1 kalkoenkuiken.
In de broedmachine liggen nog eitjes van Isbars, blömmehöns en welsumer, die komen zaterdag uit. 3 dagen later komen de parelhoenders en daarna de drie loopeendjes voor Jay zijn verjaardag :)

Mijn pluimvee/kruidentuin en workshopbedrijf zal volgend jaar officieel van start gaan, eerst alles goed op poten en dan registreren.
O ja, en wordt nog uitgebreid met verse geitenmelk waar ik kaas, yoghurt, hüttenkäse, kwark en boter van wil maken :)
De dames arriveren hopelijk vanavond, foto's volgen ;-)

De pluktuin groeit helaas niet zo voorspoedig als gehoopt dus volgend jaar gaat er eerst een flinke lading compost op voor dat er planten in komen. Ik vermoed dat de grond te schraal is want de pompoen en courgette die ik op de composthoop heb gezet groeit voorspoedig!

Ook al hebben we een geweldige plek hier, soms moet je er ook eens op uit.
We waren gisteren in Lunnabacken waar een hantverktag? was. Heel gemoedelijk, oude ambachten gezien, live muziek maar gelukkig heel harmonisch en niet die takkeherrie die je meestal tegenkomt :)
Er was een kraampje waar deze fiets hoes te koop was.
We vonden het feit dat je geborduurde engeltjes op je zadel wilt, al fascinerend maar dat er voor op de hoes twee , ja, knobbeltjes zitten is toch wel heeeeel bijzonder :)
Een soort 50 tinten grijs maar dan anders, in Zweden???

En kijk eens bij het naambordje....een muiswarmer? Volgens mij zijn die zweden stiekem heeeeeeel ondeugend!
Ik moet toch een beetje denken aan die mop van de non die het zadel van de fiets haalde ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten