dinsdag 2 juli 2013

Post

Ik moest gisteren in het dorp zijn om een pakketje af te halen.
Die worden namelijk niet aan de deur af gegeven, nee die gaan rechtstreeks naar een afhaalpunt en de postbode doet een briefje in de bus dat je het af kunt halen. Onze postbodes zitten namelijk in een auto met het stuur aan de rechterkant zodat ze de post zo in de brievenbus kunnen deponeren zonder uit de auto te hoeven stappen.

Maar goed, ik was dus bij de "doe het zelver" om dat pakketje op te halen en heb daar nog een half uurtje rondgedwaald.
Je gaat van huishoudelijke artikelen naar kantoorartikelen naar visgereedschap in alle vormen en maten ( tot ijsvissen aan toe) van kogel voor je luchtbuks ( die ik nog moet aanschaffen tegen de eksters!) van slachthaken, regenkleding, jachtkleding, gereedschap en ga zo maar door.
Fascinerend vind ik dat!
Ze hebben ook een mooie collectie messen voor slacht en houtbewerking voor werkelijk geen geld.
Je betaald je scheel voor een krop ijsbergsla maar messen kun je voor een prikkie kopen :)

Terugkomend op pakketjes: ik heb broedeitjes in Zweden besteld van parelhoenders( oa witte en lavendelkleur), Isbars en Blommehöns ( 2 zweedse rassen) en krijg van de verkoper nog gratis eitjes erbij van de Welsumer ( ahum, nederlands ras) en 3 loopeenden :)
Alles op gebied van dieren is hier trouwens ontzettend duur! Die broedeitjes kosten normaal 50 sek, dat is dus zo'n 6 euro!!! per ei he! Nu weet ik niet of diegene voor dat geld ook veel verkoopt maar onder de 2 euro vind je niet echt iets...
Ik betaal nu 10 kroon, dat is iets meer dan een euro dus ik hoop op een goede bevruchting en dat de post er niet te lang over doet :)

De post komt hier tegen 15.00 dus ik wacht vol spanning!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten