zondag 23 juni 2013

It's natural krijgt langzaam vorm...

Omdat wij op een boerderij wonen mogen wij boerderijproducten verkopen.
Dat past natuurlijk prima bij onze plannen in verband met onze kippen en kwarteleitjes en alles op kruidengebied.

Gisteren zijn de eerste Marans-kuikens naar een nieuwe eigenaar gegaan en belanden de eerste eitjes ook al in andermans pan :)
Ik moet nu zorgen dat ik mijn kippenbestand goed op peil houd anders hebben we straks zelf niks meer :)
Ik speur iedere dag op blocket voor nieuwe broedeitjes /kuikens/kalkoenen/parelhoenders, vanalles dus :)
Alles op het gebied van dieren is duur in Zweden, als je bedenkt dat ik broedeieren gezien heb voor maar liefst 3,- per ei....en dan hebben we het niet over een zeldzaam ras hoor!
Het wordt dus tijd voor een zending from abroad!

Qua kruidengebeuren heb ik inmiddels alles aardig op de rit. De eerste recepten zijn uitgewisseld en er is veel belangstelling!
Na de zomer ga ik met Almi praten, een instanties die helpt met bedrijfsplannen ,opstarten , eventuele subsidies ed.
Dit omdat ik natuurlijk niet alle regels ken en zij mij daarbij goed kunnen helpen.
Hopelijk heb ik volgend jaar alles helemaal gereed om cursisten te ontvangen.
Dit jaar is het nog even op de eenvoudige toer, lekker aan de keukentafel cursussen geven ;-)

Vooral de smeerwortelzalf en brandnetelzalf komen hier erg goed van pas en de paardenbloemjam komt zeker aan bod volgend jaar!
Maar er valt nog heel wat berkensiroop te maken of heerlijke dennenaaldensiroop, ook ideaal voor van de winter om je weestand te verhogen.
Ik heb er zin in!

1 opmerking: